Saturday, January 7, 2012

CuTI Sudah HAbes =)

Alhamdulillah... cuti aku selama 2 minggu sudah pun berakhir....

aku rasa.. most of the time aku spend dengan sia-sia...
hanging out with family members???? yup.. for sure...
i admit it... its fun.... tapi bukan semua aktiviti seronok.....
semuanya bergantung kepada individu... 1st day at home...
relieved sebab exam dah habis.... but actually... hati gundah gulana memikirkan exam yang dijawab dengan hampeh.... kikikiki... ape pun... ape yang aku usaha.. itu yg aku dapat... tawakal je la jawabnya.... sape suruh aku tak study betol2... dah padan muka... result entah pape.... =p

cuti bagi seorang pelajar sekolah... mungkin menyeronokkan.... tapi cuti bagi seorang mahasiswa... entah la.... bagi aku... macam satu kerugian... walaupun cuti tak kerap.... aku tidak lagi menganggap cuti sebagai satu keistimewaan... sebab apabila cuti menjelma... perkara sia-sia mungkin akan dilakukan jika tidak dimanfaatkan dengan sebaiknya....

bagi ibu bapa pendidik..... sudah semestinya mereka akan menegur anak-anak yang tidak mengulang kaji pelajaran..... tapi aku lebih prefer... mendekatkan diri kepada ALLAH...
waktu tidak cuti... kita sibuk dengan pelbagai perkara.... bagi yang bekerja... bertungkus lumus bekerja mencari nafkah untuk keluarga... yang belajar pula... sibuk dengan tutorials.. assignment... homework.. research dan sebagainya.... masa dengan ALLAH kurang.... adakah kita sedar semua ini???

insyaALLAH kita akan berjuang dijalanNYA

No comments:

Post a Comment