Monday, February 28, 2011

PoK SeDAro JPJ!!!!!!!!

SELAMAT PAGI utk pagi tadi... huhuhu... aku 'bangun' pagi agak awal hari ini kerana dikejutkan oleh 'orang'.... ALHAMDULILLAH dapat juga aku bangun awal dan bersiap sedia nak pergi test JPJ...
AKu mandi... then breakfast yg biasa sahaja iaitu roti dan air susu.... ALHAMDULILLAH nikmat dan rezeki yg tuhan beri...

Seperti yg dijanjikan... aku dijemput oleh cikgu aku...
perjalanan nak pergi ke akademi memandu sangatlah dekat namun pusing jauh2 pergi ambil orang....
dia dah ambil pukul 8.10 pagi tapi sampai di sana dah pukul 9 pagi... aku agak lambat dan ditegur oleh cikgu yg mengajar aku menunggang motosikal.... hahaha... dengan muka seposen... aku pergi duduk di tempat giliran aku.... dalam 10 minit menunggu... rakan aku tiba.... nama dia RAIN.... hahaha... tapi tak hensem macam kat TV... hahaha... dia datang utk mengulang test JPJ sebab dia tak lulus test sebelum ni... agak cuak keadaan aku kerana ramai rakan aku tak lulus ujian motsikal sebelum ni.... dalam 5minit... wafi plak sampai... dia terus duduk di tempat gilirannya.... ape yg aku frust dia lebih awal diuji drpd aku.. namun... dia kandas di bahagian ketiga....

                                              setelah sejam menunggu giliran aku tiba... berdebar juga jantung aku takut2 kandas... dengan ILMU yg diajar... aku jalankan ujian dengan SKEMA yg mungkin... hahah.... agak skema aku semasa menunggang motosikal... meniti.. slalom... brek kecemasan.. angka 8 dan selekoh... tamat sahaja aku terus ke bahagian 3.... menunggang seperti di jalan raya... aku ikut kembali ape yg aku ingat... hahaha... dalam 5 minit... tamat ujian aku... ALHAMDULILLAH aku lulus dengan cemerlang.... hilang 1 markah di bahagian kecekapan dan 1 markah di bahagian jalan raya... KONKLUSINYA.. aku lulus...
                      nampaknya aku kena tunggu test utk kereta plak 1 lg.... dalam seminggu gak nampaknya.... boring lagi la aku kat rumah....
dalam menunggu nak balik... aku jumpa wafi di kantin... agak sedih dia... tappi dia tetap tabah.... minum dulu... hahaha.... takpe wafi.. ade hikmah disebalik kejadian.... percaya kepada qada' dan qadar.. rukun iman....

    aku sampai ke rumah dalam pukul 12 tengah hari... agak kepenatan... padahal aku tak buat ape2 aktiviti yg berat pun... mungkin badan aku tak FIT macam dulu lagi... huhuh... nak exercise???? dah penat sangat.... lepas makan dan solat zohor... aku terus tidur... bangun2 dah pukul 6.30 rupanye....
                   aduyai... lama juga aku tidur... pening2 kepala... sape suruh tidur lepas asar.... kan dah effect otak.... malam.... nak tidur gak ke??? mate aku berat lagi ni.... makan ..... tidur...... makan la dulu... after that..... FACEBOOK!!!!!!!!!!!! hahahhaa....
            tengok TV sambil on9....tapi tak tumpu pada kedua2... huhuhu.... boring la malam ni... cerita yg agak ok... GEMILANG dan NO ORDINARY FAMILY je...... 2 je aku mampu tengok....
sekarang dah hampir pukul 12.... nak tidur memang la tengah ngantok tapi cam ade benda yg tak selesai lagi... huhuh.....

aku buat keputusan... nak tidur gak... haha.... esok INSYAALLAH bangun awal lagi... so... aku dah nak tidur.... kawan2 pembaca jom la tidur sekali... huhuhu... baca pagi pun jom tidur gak.... baru hilang penat....

TIDUR KENA BACA DOA DULU BARU TENANG............


KEPADA RAKAN-RAKAN
INGATLAH
FAMILY FIRST
NEXT
FRIENDS
THEN 
OTHERS
LAST  
YOURSELF

THINK OF OTHER BEFORE THINK OF YOURSELF

No comments:

Post a Comment